Mexx2 írta:
Gegob írta:
SlyChocolate írta:
Gondolom ez minden utómunka nélküli kép?
Igen minden utómunka nélküli tehát nyers
, és nem tömörítetlen formátumban fotóztam, hanem szimpla jpeg, és ebben kategóriában a raw és jpg nyers kép között nagyon kijön a különbség. Sokkal élesebb a raw. Ezért is örültem ennek az obinak mert jpegben, teljesen nyitott rekeszen sem lágy.
Általánosság, hogy a nagy fényerejű optikák F/2.2 alatt használhatatlanul lágyak.
Valami gyorstalpalót írhatnál az akvárium fényképezéséről itt a fórumon.
Úgy az alapoktól kezdve, biztos lenne rá igény.
Szia!
Nem hinném, hogy én lennék itt a legnagyobb fotós szaki, pláne akváriumfotózás ügyben. Még egyszer sem álltam neki, komolyabban vakukkal lefotózni az akim, részben azért is mert nem egy olyan minőség amit szívesen fotóznék:).
De az alapokról szívesen beszélek, habár szerintem ez nagyjából mindenki számára világos.
Fontos a látószög megválasztása, azt javaslom, ha nem vagyunk nagy photoshop szakik, akkor válasszunk 50mm vagy a feletti gyújtótávot, pusztán azért mert ekkor már nem lesz "torz" a fotón az üveg széle.
Ha semmit nem szeretnénk módosítani a képen, figyeljünk rá, hogy teljesen merőlegesen helyezkedjünk el az állványunkat és persze a gépet is az akvárium front üvegével és kb az aki falának középmagasságából fotózzunk:) lényeg a szög! Amennyiben kicsit fentebbről akartok fotózni, mint a középvonal az is megoldható, csak akkor utólag kell Ps-ben vagy más programban az aki falát visszahúzni, hogy ne legyen torz.
Minél jobban világítsuk meg azokat a részleteket amiket ki akarunk emelni, akár több lámpát is bevethettek, de általában ezeknek a színhőmérséklete ugrál, ezért elképzelhető lesz a "kevert fény", nem tudom szebben leírni, szimplán különböző hullámhosszú fény éri az akit, ezért lehetnek színtorzulások, mert a gép csak egy a beállított színhőmérsékletben tud rögzíteni.
Nagy gond lehet még a tükröződés az aki falán. Sötétítsétek be a szobát amennyire csak lehet, így ez elkerülhető. Ha mégis lenne, akkor esetleg polárszűrő, de az még jobban levesz a fényből ami általában így is kevés:)
Záridő (pl: 1/100), ha semmi nem mozdul a képen akkor ez teljesen mindegy ha mozgolódnak a halak akkor nyilván olyat kell választani ami a legkisebb de még nem mosódnak el a halacsok úszás közben. Ezt az iso-val tudjátok korrigálni. Ahogy azt emelitek, egyre fényérzékenyebb lesz a gép, de egyre zajosabb is. Ezért kell a lehető legkisebb ISO értéken próbálkozni, nyilván úgy hogy a halak mozgását még ki tudjátok merevíteni.
A rekesz, ez az F/valamilyenszám érték. Ez a szám minél kisebb annál kisebb a képen a mélység élességünk. Ez azt jelenti, hogy mondjuk ha az előtéri növényeken van a fókusz, akkor a háttérben már mosott/életlen lesz a növényzet. A laikusok azt szokták rá mondani, hogy homályos...
Tehát ezt az értéket növeljük kb 5.6 és 8 közé, de ha elég fényünk vagy mehet fentebb is, nyilván azért, hogy a lehető legélesebb képet kapjuk.
Az exponálás lehetőleg távkioldóval történjen, ha nincs az sem gáz, szinte minden gépben van késleltetett expo, 2 vagy 12 mp-el a gomb megnyomás után exponál. Nyomjátok le a az expo gombot, engedjétek el az állványt és a gépet, lehetőleg ne táncoljatok a nappaliban:) és nem lesz bemozdult a kép:).
Végül a lényeg, hogy felejtsük el az automata módot, és vagy teljesen manuálisan próbálkozzunk, vagy mondjuk rekeszelőválasztási módban a fent leírt értékekkel beállítva (Av általában a jelölése).
Remélem hasznos volt, tényleg csak nagy vonalakban írtam és teljesen kezdőknek, aki egy picit jobban ért egy fényképezőgéphez, annak szinte felesleges elolvasnia.
Szép napot!